Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Weer thuis

Na een terugreis van 19u was ik weer in Nederland.

River Beach

Ik heb mijn verblijf in Nepal goed af kunnen sluiten. Samen met mijn Nepalse vriend Kapil ben ik naar de Beach geweest. Lekker relaxen.

EBC dag 8

De plaatselijke arts in Namche heeft metingen bij me gedaan. Bloeddruk 90/60 Temperatuur een paar graden te hoog. Advies ik rusten en zo snel mogelijk terug naar Kathmandu. Ik heb drie dagen in het hospital verbleven om weer op sterkte te komen. Daarna nog drie dagen bij komen in het gasthouse waar ik verblijf.

EBC dag 6

De hoogteziekte neemt niet af. Ik besluit om terug te gaan. Lichtelijk verzwakt begin ik mijn terugreis. We overnachten onderweg en de laatste twee uur leg ik de volgende dag te paard af.

EBC dag 5

We doen nog een poging vandaag om verder te gaan. We lopen een korte wandeling van 3u naar Pangboche, dat ligt op 3985m. Daar kunnen we dan acclimatiseren.

EBC dag 4

De eerste dag na de rustdag. Ik begin last te krijgen van hoogteziekte.

EBC dag 2+3

Trek naar Namche Bazar. Een wandeling van 6u naar een hoogte van 3440m. Dag 3 was om te acclimatiseren voor de hoogte.

EBC dag 1

Trekking naar Phakding

Mount Everest

Vandaag begint voor mij een 12 daags avontuur. Ik start vandaag met de trekking naar de Everest Base Camp. Ik vlieg eerst van Kathmundu naar Lukla. Om 9.10u veilig geland op een van de gevaarlijkste vliegvelden in de wereld.

Yoga

Je bent niet in Nepal geweest als je geen Yoga hebt gedaan bij de Nepal Yoga Academy. Ik heb daar 4 yoga sessies gedaan, twee nachten geslapen, lekker gewandeld en super heerlijk gegeten. Dit heb ik samen met een andere reiziger gedaan die ook in het vrijwilligershuis verblijft.

Laatste schooldag

Ik kijk met veel plezier en genoegen terug op vier weken ondersteuning op de SERC school. Het was het vermoeiende reizen waard.

Dagje uit met school

Vanuit de alternatieve schoollocatie hebben we met de mobiele leerlingen een cultureel uitstapje gedaan.

Dagje Dogcenter

Omdat er vandaag door wegwerkzaamheden geen school wasmachine ben ik een dagje gaan helpen bij het dogcenter KAT. Dit hield in water geven, poepscheppen, knuffelen en uitlaten.

Hoogste punten

Vandaag heb ik twee hoogtepunten meegemaakt. Ik heb de hoogste tempel / Shiva beeld bezocht en de temperatuur bereikte vandaag de 36 graden.

Pashupatinath Temple

Vanmiddag de grootste hindoeΓ―stische tempel van Nepal bezocht. Deze mag je alleen van binnen bekijken als je van dit geloof bent.

Bhaktapur | de oude koningsstad

X

Ratna Park

Om mijzelf een beetje aan de drukte te ontrekken ga ik op zoek naar ontspannende plekken. Zo kwam ik in het Rana park terecht. Aangezien deze plekjes zeldzaam zijn geldt ook hier dat je entree dient te betalen, voor mij 3x zoveel dan iemand met de Nepalse nationaliteit. Het mooie van Nepal ik dat er altijd wel iemand op je afkomt om met je te praten. Zo heb ik vanmiddag kennis gemaakt met een groep studenten en een oudere man. En voor je het weet is je middag weer voorbij.

Koningsdag

Om een beetje in de stemming te komen met koningschap heb ik vandaag het Palace Museum bezocht, de voormalige woning van de King. Het is erg beveiligd, je mocht geen tas en camera meenemen, dus helaas geen foto's van binnen. Maar wel indrukwekkend en oudbollig. Kijkend naar het interieur en de geluidsapparatuur lijkt het alsof je in de jaren 80 bent. Maar het paleis is tot en met 2006 in gebruik geweest.

Aardbeving

Vanmorgen rond 6.30u plaatselijke tijd was er een lichte aardbeving voelbaar die 5-10 seconde duurde. Ik lag nog in bed. Alles schudde heen en weer. Een bijzondere belevenis. Alles is verder okΓ©. Een belevenis die niet op mijn lijstje staat. Maar ik heb het meegemaakt. Je hoort een hoop gerommel, ziet en voelt je kamer bewegen. Je bent verbouwereerd en het in weer voorbij. Daarna snel je bed, wat kleding aantrekken en het huis uit om buiten te wachten en hopen dat er niet nog een schok komt. Na een hal uur mag je weer naar binnen.

De School

Vandaag is mijn vrijwilligerswerk op de school begonnen. Na een tocht van twee uur in de schoolbus, met een wielwissel onderweg, kwam ik aan op de school.

Poonhill trek dag 5

Vandaag was de laatste wandeldag met minder steps en meer normale paden. We vertrokken om 8.30u om uiteindelijk om 16.30u in Phedi, hoogte 1130m, te eindigen. Daar stond de Jeep klaar om ons terug te brengen naar het hotel in Pokhara.

Poonhill trek dag 4

Vandaag was het wel goed weer en heb ik rond 6u de zonsopgang gezien tussen de toppen van de mountains. De wandeling begon vandaag om 8.30u en eindigde om 15.30u in Tolka, hoogte 1700m. Aangezien het volle maan was werd de Annapurna South in de nacht op een bijzondere mooie manier verlicht.

Poonhill trek dag 3

Woensdag ging in het teahouse overal de wekker af om 4.30u, dat op zich was al een grappig gehoor. Wij vertrokken 5u om de laatste 500m te klimmen. Om 6u waren we op de top van de Poonhill, mooi uitzicht maar helaas te veel bewolking om een zonsopgang te zien. Terug naar beneden om te gaan ontbijten. We vertrokken 8.15u om aan de terugtocht te beginnen. Het werd een lange vermoeiende dag. Om 15u bereikten we de slaapplek in Tadapani, hoogte 2680m .

Poonhill trek dag 2

Vandaag begon de tocht over het geplaveide pad. Deze bestond grotendeels uit steps. (de stenen zijn trapsgewijs neergelegd). Na een tocht van 6u bereikten we om 15.30u de slaapplek in Ghorepani, hoogte 2874m. We waren nog maar net binnen of we werden getrakteerd op een hevige onweersbui. In de teahouse sliepen allemaal wandelaars die de Poonhill gaan bezoeken.

Poonhill trek dag 1

We vertrokken om 8.30u met de Jeep naar de startplek in Nayadpul, dit was een rit van twee uurtjes. Om 10.30u begon de wandeling in Nayadpul, hoogte 1070m. Onderweg hebben we geluncht en om 15u kwamen we aan bij onze slaapplek in Hille, hoogte 1400m, waar we een mooi uitzicht hadden. Daar heb ik heerlijk van genoten en in de avond was er een mooi schouwspel van onweer.

Boudha Stupa

Vandaag een rustig dagje. Met twee andere reisgenoten de 36m hoge Boudha Stupa bezocht. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boudhanath

Wandeling

Door de buitenwijken van Kathmandu.

Kirtipur

Met de bus naar het oudste gedeelte van Kathmandu.

Koken

Zelf koken

Monkey Tempel

Met de bus naar de Monkey Tempel. https://www.thelongestwayhome.com/travel-guides/nepal/swayambhunath-monkey-temple.html

The Garden Of Dreams in Thamal

In de drukke stad is ook nog plek voor een paleisje.

Welkom in Nepal

Het welkomstritueel.

Het eerste weekend in Kathmandu

De vliegreis is goed verlopen, al was mijn aankomsttijd twee uur later dan gepland. Een kleine indruk hoe het is in Kathmandu, veel verkeer en overal kleine winkeltjes.