Cultuurweek

De cultuurweek zit erop. Samen met drie andere vrijwilligers die vorig weekend zijn aangekomen heb ik in vogelvlucht de cultuur leren kennen. Ik ben verwelkomt met een Nepals ritueel. Dit houdt je in dat je een stip op je voorhoofd en een Nepalse naam krijgt.

Om in contact te komen met de lokale bevolking kregen we de opdracht met een beperkt aantal aanwijzingen om een voor ons onbekende weg te volgen, onderweg de bijzonderheden te bekijken die je tegenkomt om uiteindelijk bij een supermarkt uit te komen. Geen idee waar we heen moesten zijn we op pad gegaan. Door vragen te stellen aan de plaatselijke bevolking met handen en voeten en Engels zijn we op de plek van bestemming gekomen.

Ik heb een korte taalles gevolgd en een kookles gehad. Samen met de anderen heb ik Puri Aalo Dam gemaakt, aardappel curry soep met gefrituurd brood/cracker.

Ik heb tempels bekeken, de plaatselijke markt bezocht waar we artikelen dienden te kopen die in het Nepals waren opgeschreven. Dat leverde leuke conversaties op. Ook hebben we het oudste gedeelte van Kathmundu, Kirtipur, bezocht. De week werd afgesloten met een ochtendwandeling naar de heuvel.

Jose

Je hebt alweer veel gedaan en gezien en gegeten, welke naam heb je gekregen? Wat leuk allemaal!

Dieuwerke Douma

Hoi Ronald, leuk om te lezen wat je deze week heb gedaan . Veel geleerd en van de omgeving zien . Het is vast heel interessant.kennen ze daar ook weekend ??of gaat alles gewoon door . Succes voor de komende week . Groetjes

Jaap

Hallo Ronald zo te. Lezen vermaak je daar prima groeten van ma en pa